Новите български граници

by ExtremeCentrePoint on Friday, 28 January, 2011 · 15 comments

in Aрмия, България

Независимо дали ще ни приемат в Шенген или не, охраната на българските граници е коренно променена. Сигурността им е далеч по-добра от гръцката например и съответства на най-добрите световни практики. Честито!

Долните две снимки са от оборудването на граничните хеликоптери:

bg_hel6

bg_hel7

bg_hel

bg_hel5

bg_hel4

{ 14 comments… read them below or add one }

Станимир January 28, 2011 at 11:25

Парите похарчени за сигурност се връщат многократно. Ако хонорарите на Доган и кражбите на Тройната коалиция бяха похарчени за отбрана, сега България нямаше да има нужда да догонва. Честито на Гранична полиция и успех в работата.

Reply

Anonymous January 28, 2011 at 20:13

За какво ни е такава силна и модерна охрана при положение че нашата съвременна армия е пълна скръб. Как би реагирала нашата охрана при едно евентуално турско нападение?
Гърците може да нямат такава модерна гранична охрана но за сметка на това си имат силна армия, което е далеч по-важно отколкото една охрана!

Reply

Аспарух January 29, 2011 at 13:27

Тук вече грешиш – гръцката гранична охрана не е по-слаба от нашата. Ние, както и Гърция сме външна граница на ЕС и за това имаме определени задължения.
Граничната охрана и армията нямат нищо общо. А каква е силата на едната или другата няма от къде да знаеш. Освен ако не си висш офицер в щаба на НАТО.
Отделен е въпроса че в Европа (ако не броим Русия), само германската и френската армии са конкурентни на турската. И то ако не броим САЩ, които при евентуална война ще подкрепят Турция.
Силите на националните армии са недостатъчни за защита на континента. Не вярвамя че е вероятна война между европейски държави. Заплахата днес е от исляма. Затова все повече се налага създаване на обща европейска армия, в която всяка държава от ЕС да специализира в определен род войски. А в случай на война между Европа и исляма няма да може да се разчита на НАТО. Втората по сила армия в пакта е ислямска. За САЩ вече казах. Християнска Европа трябва сама да помисли за защитата си.

Reply

Anonymous January 29, 2011 at 19:13

Статията твърди че гръцката гранична охрана е по слаба от българската.
Не е нужно да си натовски офицер за да знаеш че сегашното състояние на българската армия е просто плачевно. Няма пари нито за нови изтребители нито за нови танкове и корвети, за нищо няма пари нашата бедна държава. Ако българската армия беше на нивото на гръцката двете държави заедно щяха да могат да се противопоставят успешно на Турция. Аз също съм на мнение че при евентуален военен конфликт Америка ще подкрепи Турция, но подкрепата ще е дипломатическа а не със сила.
Идеята за обща европейска армия нещо не ми допада, според мен всяка държава трябва да е способна да си осигури сама сигурноста (поне европейските държави). За мен най добрият пример за нас е Гърция, имат силна армия като имаме предвид броят на тяхното населението, българската армия трябва да е малко по силна от гръцката.

Reply

Аспарух January 29, 2011 at 21:10

Вярно е че статията го твърди. Но имам право да не съм съгласен, нали.
Вярно е също така, че гърците имат повече и по-нови оръжейни системи. Но това не е единствения фактор определящ мощта на една армия. Войните във Виетнам и корея на САЩ, и във Афганистан и Чечня на Русия го доказват.
Относно боеспособността на една армия много важен фактор е мотивацията на войника. Турчина от раждането му се втълпява че трябва да е горд с това че е турчин, че са най-…. Там има области в които не можеш да се ожениш ако не си бил войник, и майката съди командира ако не натоварва достатъчно детето й. А разни ревльовци които хленчат от трудния живот в казармата са позор за семейството. Вследствие на всичко това подготовката на турския войник е на много високо ниво. Отделно влияе фанатизма. Не съм турчин и не искам да се харесам на никото. Но правилната преценка на противника е твърде важна. Не знам как е в Гърция, но тук продължавата да ни втърпяват че сме малки и незначителни. И някой трябва да ни пази. По данни от преди 1989 г. (когато Югославия беше цяла) България е 11 по територия и 15 по население сред 52 държави в Европа. За сравнение Белгия е 3 пъти по-малка. Иди и обясни на някой белгиец че е малък и незначителен. И че не може сам. Всичко е въврос на възпитание. Което от друга страна ни връща към липсата на пари за ново въоръжение. Военния бюджет(както всеки друг – здравеопазване, образование и т.н.) е процент от бюджета на държавата. А той се попълва от данъци. А в продължение на 20 год е въпрос на гордост да не се плащат данъци. Нека не се очудваме че няма пари. Няма и да има докато мислим така.
Общата европейска армия не изключва поддържането на националните армии. Дори го прави задължително. Всяка държава трябва да поддържа армия според своите нужди и възможности. В този смисъл българската армия трябва да може да се справи със сръбската, като единствен съсед извън НАТО. И разчетите и са за толкова. Засега.

Reply

Мартин January 29, 2011 at 21:11

Anonymous,само за справка,като как го виждаш ти един такъв съюз между българия и Гърция?И кога,ако се върнем назад в историята е имало подобен и то ефективен съюз между двете държави.И защо някой непрекъснато се мъчи да ни внушава че Турция е военна заплаха за България?И изобщо какво реално сравнение може да се прави в какъвто и да искаш аспект между България и Турция-и като територия и като население,а пък да не говорим за икономически потенциал.И в крайна сметка кой има интерес с тази непрекъснато насаждана в съзнанието ни предполагаема турска заплаха.Или сценария е същият по който ни се внушава колко тежко и страшно е било “турското робство” и оттам каква вечна благодарност трябва да дължим на една друга империя,която уж ни донесла свободата.Защо не приемем Турция като една нормална мюсулманска държава,с която между другото сме и съюзници в НАТО.По чисто служебни причини ми се е налагало много да пътувам из Турция и трябва да ти кажа че никъде не съм се сблъскал с антибългарски настроения,дори обратно.

Reply

Аспарух January 30, 2011 at 10:19

Съгласен съм че съюз между българи и гърци трудно би се получил.
Съгласен съм и че Турция не е военна заплаха за България. Поне за сега. Но няма как да знаем какво ще стане в бъдеще. Както тук има хора които искат България на три морета, така и там има хора които искат възстановяване на османската империя. Това че средния турчин не е настроен антибългарски, което мога да потвърдя, не означава че и политическия елит е на същото мнение.В историята няма случай на война започната от обикновените хора. Пък и готовността за нещо, не означава необходимост от него. Българската армия трябва да е способна да защити страната винаги и от всеки. Най-хубаво би било да не се налага. Но трябва да може. За да ни уважават. За добро или зло човечеството се съобразява със силните.
А колкото до турското робство – да , наистина е било тежко и страшно. И е нанесло на България и българите непоправими щети. Но е минало. И трябва да остане там. Но не трябва да го забравяме и да го допускаме отново. Под каквато и да е форма.

Reply

Anonymous January 30, 2011 at 19:39

Мартине най-голямата заплаха за България и за балканският полуостров е Турция! Не може да се приеме Турция за една нормална мюсюлманска държава просто защото не е такава. Не казвам че гърците са цвете за мирисане, нито сърбите, нито румънците напротив всички те са един дол дренки, коварно ни нападнаха след края на Балканската война.
Не става дума да се насажда омраза постоянно към турците, става дума да не се промиват мозъците на нашият народ представяийки Турция като една мирна държава. Тези мръсни чалмари са ни клали като животни цели 5 века, във фолклорите на балканските народи всичко свързано с турското е синоним на гадост, злокобност и т.н.
Може турците да не са военна заплаха за нас (за сега) но ще бъдат съвсем скоро време. Kак мислиш че ще се развият нещата с Родопите за вбъдеще? Този скапаняк Ахмед Доган само антибългарска политика прави: Родопите към майка Турция.
Стига с тази родоизменническа политика която се води на българска земя! Турците са нашите най големи врагове и малко по малко ни превзимат отново. Колко джамии строят в България когато би трябвало да е забранено да се строи джамия на българска земя. За жалост нашият народ е толкова деградирал и уродял след комунизма и след повече от 20 години мизерия че още не си е дал сметка в каква опасност се намира. Турците ни смятат за Булгаристан, затова не говорят с лошо за нас, защото ни смятат за своя територия. Я попитай някой от твойте турски приятели какво мисли за гърците или за арменците. Как според теб ще ти отговори?
Не ме разбирай погрешно, не съм русофил нито съм на мнение че трябва да сме благодарни на руснаците че са ни “освободили” от турското робство. Имали са интерес и за него са воювали това е повече от ясно както е повече от ясно че от освобождението до сегашни дни руснаците само ни вредят. Но все пак не може да се сравни злото направено от турците със злото направено от руснаците. Аз съм 100 пъти по съгласен да съм с руснаците отколкото с турците.

Reply

Мартин January 30, 2011 at 21:05

Anonymous, твоите доводи,извинявай,но са ми малко странни.Предварително уточнявам че не съм туркофил,но не съм и русофил.Твърдиш че Турция не е нормална мюсулманска държава,но не разбрах защо смяташ така.Едно голо твърдение просто не е аргумент.Защо продължаваме да говорим за “турско робство”-тогава такава държава-Турция,просто не е имало.Говорим за Отоманската империя.По твоята логика трябва ли да се търси отговорност от Гърция за 200 год. ВИЗАНТИЙСКО робство.Трябва ли днешна Италия да носи отговорност за окупирани от РИМСКАТА империя територии.Извинявай,но това ми мирише на комунизъм,когато според тяхната логика децата носеха отговорност за дейноста на бащите и дядовците си.Строяли се джамии в България-ами кой ни пречи да строим църкви.Не мислиш ли че по време на така нареченото “турско робство” са построени повече църкви и манастири отколкото сега.А нормално ли е най-голямата българска църква да носи името Александър Невски-между другото един руски владетел който няма абсолютно никакво отношение към България.Лично мен повече ме дразни не джамия в София,а оная подигравка с нацията ни,наречена паметник на Съветската армия.Защо винаги на нас,българите,все някой ни е виновен-ето и ти твърдиш че турци,гърци,румънци и сърби-всички са ни врагове,само ние сме цвете за мирисане.Хайде да не се правим на по-големи католици от папата.

Reply

Anonymous January 31, 2011 at 20:39

Мартине по думите ти съдя че ти си един родоизменник! “Защо не приемем Турция като една нормална мюсулманска държава,с която между другото сме и съюзници в НАТО.” Как не те е срам да говориш такива глупости? Я си спомни какво направиха турците с Кипър и с Армения, и ти искаш да ги приемеме за нормални съседи и за съюзници. По твоята родоизменническа логика трябва и в ЕС да ги примем в най скоро време.
Вместо да се строят противни джамии трябва да се разрушават е да се забрани изучаването на турски език! Естествено че родоизменниците като тебе ще почнат да развиват теории за това колко антидемократично било това и колко лошо било това.
Сега си тръгнал да ни разправяш колко са лоши руснаците и комунистите, задаваш тъпи въпроси от типа защо най голямата българска църква носи името на Александър Невски и кой на балканите e бил цвете за мирисане и плямпаш как ти миришело на комунизъм. Вместо да питаш постоянно защо турците са лоши защо не вземеш да ги защитиш давайки аргументи (ако си способен), да те видим какви глупости ще изречеш.
На мен пък започва да ми мирише на турчин който се представя за българин. Нали ме разбираш, няма какво да уточняваш какъв си.

Reply

bebo February 2, 2011 at 14:04

Хора стига с тая заплаха от Турция.За да нападнеш, трябва да дислоцираш войската си по границата и да я подготвиш- и то без да те забележи разузнаването на противника. Чувал ли е някой за язовирите Кърджали , Студен кладенец и Ивайловград. Хайде да предположим че разузнаването е забелязало струпване на турски войски около Одрин и ние взривим стените на тези язовири.Какво ще стане се пита в задачката? Отговорът е ЦУНАМИ нататък ви оставям да се сетите какво ще е останало от европейска Турция като отмине вълната :))

Reply

Аспарух February 2, 2011 at 14:21

bebo в Одрин има турски гарнизон. Съвсем официално. В европейската част на Турция има над 250 000 армия. Половината е в Одрин. На 12 км от границата. Струпването на войски на границата е било нужно през ВСВ.
Бъди сигурен че турците знаят ефекта от язовирите Кърджали , Студен кладенец и Ивайловград . И ще направят всичко възможно да го предотвратят. Не забравяй че язовирите се намират в регион населен основно с мюсулмани. И съм сигурен че годността на стените за взривяване е същата като отбранителната ни линия по границата. Т. е. никаква. А със съвременната бойна техника на Турция и американската подкрепа (дори и ако приемем че е само логистична) няма да имаме време за реакция. Затова трябва силата на армията ни да е такава че да убива всяко желание някой да ни напада. Който и да е той.

Reply

Anonymous March 29, 2011 at 11:04

abe nikoi kazvat 4e 5 veka sa ni klali tezi turci.popitayte se sami predi 5 veka kolko e bil bılgarskoto naselenie.da kajem milion i polovina.togava ako biahme zaklani dali shehse da ima bılgari ili bılgaria.tova e vıpros koyto vseki moje da si zadade.

Reply

Anonymous March 29, 2011 at 11:34

Няма какво да се питамe сами, има писмени доказателства които доказват турските кланета. Тогава сме били около 2 милиона, след като са дошли турците са започнали големите кланета, репресии и изселвания над българският народ. За всичките тези 5 века са изклали няколко милиона българи и отделно турците са изселили много народ. Ако не са били възстанията които довеждат до рускотурската война до сега да сме изчезнали като народ.

Reply

Leave a Comment

{ 1 trackback }

Previous post:

Next post: