Да не забравяме! Русия никога не е мислила доброто на България

by ExtremeCentrePoint on Monday, 27 April, 2009 · 29 comments

in България, История

241 Това което се случва с цирковете, които ни разиграва турско-комунистическото правителство, не е нищо ново в българо-руските отношения. Да си припомним:

Русия ( Россия ) – враг №1 на българщината и България

Ето какво казва Раковски за бъдещите ни освободители:

Руското правителство, кое досега лъстеше нашите добродушни българи със сякакви лукави и лъжовни обещания, днес вече открива булото си и явно показва убийствената и злобната си политика към тях. То е наумило и труди се с всичките лукави и безчестни средства да разори и опустоши милото ни Отечество България и да уникакви нашата народност, самото нам скъпоценно и свято наследие!Това което се случва с цирковете, които ни разиграва турско-комунистическото преавителство, не е нищо ново в българо-руските отношения …. Длъжност свята към милото ни Отечество налага ни да открием простодушному народу какво нещо е тая Русия и нейното мъчителско монголско правителство, и какви вечни мъки ги чакат, ако са тия излъжат и идат да влязат в нейните железни нокти.

От времето когато  Раковски е написал тези думи, нищо ново под Слънцето. Руската политика продължава да е точно толкова българофобска колкото е била и преди 160 години.

{ 27 comments… read them below or add one }

Longanlon April 27, 2009 at 18:48

хех, коя държава някога Е мислила доброто на България?!? Както е забелязал Чърчил, важни са интересите, а не “приятелството”.

Reply

аненербе May 10, 2014 at 21:21

“Особено ни вълнува поправянето на извършената навремето неправда спрямо България.
Сега‚ след като германският народ‚ със силата на своето оръжие осъществи тази ревизия‚ вярваме‚ че сме дали на нашите верни бойни другари от Голямата война една историческа отплата.”

Reply

Римл@нин April 27, 2009 at 20:43

Хърватско, САЩ, Италия, Полша, Чехословакия, Германия, Унгария в миналото – интересите ни са съвпадали. Сега – Румъния, Гърция в различна степен всички държави от ЕС са приятелски държави. САЩ също.

Русия и преди и сега е била или злобен враг или нежелан окупатор.

Единствената чужда държава окупирала България в най-новата ни история е именно Русия. Факт.

Reply

Ринги Рае April 27, 2009 at 21:27

Единственото робство, което е имало в България е Руското!

Reply

Петър Славов April 27, 2009 at 21:48

Лонганлон е напълно прав. Никоя държава не е мислила доброто на България. А нима трябва винаги да има някоя велика сила, на която да се опрем? Сякаш нищо не можем сами? Типична робска психика. В Голямата игра всеки е сам за себе си. Случаите, в които империи поддържат малки държави, това става само и единствено заради интерес. Никакво приятелство. Разбира се, това за XIX в. Сега е друго.

Reply

Римл@нин April 27, 2009 at 22:42

Според мен не е прав.

През цялата ни история след освобождението няма държава, на която така да и е пречила независима България. Нищо лично, просто страната ни е била на пътя на Русия към Проливите. В различни периоди сме били по собствена воля в съюз с Германия, Австрия, Румъния, Унгария, Япония, Италия.

Доброволно и суверенно сме сключвали тези съюзи. Т.е. били сме приятелски страни за определени периоди от време. След това когато интересите ни са се разминавали отново сами и доброволно сме разваляли тези съюзи.

Русия тук прави изключение.

С Русия никога не сме били приятели и никога доброволно не сме били заедно. Никога. След руската окупация 1944 тя ни налага комунизма и управлението без това да е наше желание.

Ето затова Господинът по-горе бърка. България е имала съюзници и приятели, но не и с Русия, защото руските и българските интереси е невъзможно да съвпаднат стратегически.

Reply

Спас Колев April 28, 2009 at 9:58

@Римл@нин: Не си прав за окупациите. Има и частична румънска през 1913 + още една от Антантата (главно френски войски) през 1918-1919. Без да броим окупирането на територии, загубени след съответната война.

Reply

Иванов April 28, 2009 at 11:12

Пак фобията пречи на някой да мисли.
Лонганлон

Reply

Иванов April 28, 2009 at 11:43

Пак фобиите пречат на някои.
Лонганлон, а най вече г-та Спас Колев и Петър Славов са абсолютно прави.
Добре че сме били на пътя на руснаците към проливите та са ни освободили. Иначе и днес да сме турски вилает, а някой от пишещите тук да славят “турското присъствие” като благо за българската рая.
Забавното е, че Русия не е взела нищо от нас, а злобата на някои индивиди е най голяма към нея
Американци и англичани бомбардираха София и я разрушиха, като погинаха стотици мъже жени и деца.
АКО НЕ БЯХА РУСНАЦИТЕ.С Много български земи щяха да бъдат компенсирани, за което е настоява лично Чърчил, гърците и сърбите, за участието и загубитте през време на войната с немците. Руснаците са били против и дебеланкото клекнал.
Те не построиха бази и никога не са имали бази у нас.
А сега 3-4 американски, насочени срещу същата Русия, наша освободителка. ФАКТ, КОЙТО КАТО ГРАНИТНА СКАЛА Е БЕТОНИРАН В НААТА ИСТОРИЯ.
И при (недай си боже) ядрен конфликт, покрай същите тези бази Русия ще унищожи и БГ…
Аз се питам защо и в чии интерес

Reply

Петър Славов April 28, 2009 at 13:59

България действително никога не е имала истински приятели. Провери си пак нещата, за които говориш, Римлянино. Тези съюзи са против интересите на България, продиктувани са от германския произход на царя. България в тях е била крайно неравнопоставена! Аз пак ви казвам – това е Голямата игра, на никоя от Великите сили не й пука за България! И ти, Иванов, не си съвсем прав. Русия взима от Румъния Бесарабия и й дава като компенсация Северна Добруджа (не тази, която е дадена на Румъния на БК, а цялата, до делтата на Дунав). Освен това подкрепя Сърбия в абсолютно всичките й териториални спорове с България. По добре не давай примери за по-ново време, едно че сега е друга ситуацията, и друго, че през комунистическя период Русия ни закопава тотално и отвсякъде(няма значение, че се казва СССР – води същата имперска външна политика).

Reply

Ник April 28, 2009 at 17:33

Русия е била и си остава най-злия враг за България.
Иска се само мааалко да попрочетеш..
Същото Русия прави в момента и с Белене, и с Александруполис, и с Южен Поток.
Не се иска много сиво за да се ориентираш,
иска се много продажност и лукавиня, за да твърдиш противното.
Но, всеки народ когато сам си го вкара………
Що има глад да падне,
що има тирове с хуманитарна помощ от ЕС да пристигат…..
що има валутни сметки в швейцарски банки да се попълват…

Reply

Иванов April 28, 2009 at 18:04

Ако не са били руснаците, сърби и гърци са щяли да заграбят значителни територии от нас, както са направили след 1-та световна война; за което са били съгласни и настоявяли и англичаните; на американците им било все едно. За компенсация на българската окупация на двете страни, терора над местното население и сътрудничество с немците. Само решителното несъгласие на Сталин попречило това да стане.
Това е исторически факт. За Добружа си прав. И е станало след 1-та световна, когато сме пак на страната на немците; с което са компесирали румънците, които се били на страната на Съглашението.
И В ТОГАВАШНИТЕ И В ДНЕШНИТЕ СЪЮЗИ РОЛЯТА НИ Е ЕДНА И СЪЩА.
НА ПИОНКИ В ИГРАТА НА ВЕЛИКИТЕ СИЛИ. Уж сме в ЕС, а играем играта на САЩ.

Reply

ivo April 28, 2009 at 20:21

Спасе Русия е единсвената държава, която ни окупира без да сме във война с нея.

Reply

ivo April 28, 2009 at 20:33

Русия никога не ни е простила съединението, желанието да сме самостоятелна държава, отказа ни за участие в една южнославянска федерация, която по-късно да се влее в състава на руската империя, винаги поддържа верният си васал Сърбия. През втората световна война Чърчил иска разделяне на България-той никога не забравя Дойран, Сталин пасува-още не знае кой е по-голяма шафрантия-Георги Димитров или Тито, а първо Рузвелт и след смъртта му Труман предлагат излаз на България на Егейско море ако има демократични избори и сме в западният лагер или връщане на границите от 1940г. ако станем комунистическа държава.

Reply

ivo April 28, 2009 at 20:35

И да пази господ тези народи на които Русия им мисли доброто или абе въобще им мисли нещо.

Reply

ivo April 28, 2009 at 20:41

А междувременно Румъния окупира Южна Добруджа 1913г. по време на междусъюзническата война-пак с благословията на Русия. А ния си я връщаме септември 1940г. благодарение на Германия. Явно накой трябва да не преиначава историята.

Reply

Римл@нин April 28, 2009 at 21:41

Господа,

Аз няма какво да “проверявам”. Аз знам защото знам резултатите и съм бил свидетел на събитията. Знам по същия начин, по който и Захари Стоянов е знаел, че руският камшик боли повече от турския. Знам от опит. Да проверяват другите, които не помнят нито руснаци, нито комунистическо управление, нито ДС, нито лагери. Аз не съм от тях Господа.

Когато вие говорите за румънска “частична окупация” и такава на Антантата, не знам дали просто така случайно забравяте да споменете, колко време е продължила тази “окупация”. Например англо-френската “окупация” окупирала ли е Плевен? а Русе?, а Варна? а Казънлък? Не знам кажете Вие? За какъв период е окупиран Плевен например от англо-френците? Защото аз знам една друга версия, че е нямало никаква окупация, а войските на Антантата временно са спирали на българска територия(предимно на жп възли) след падането на Южния фронт и края на войната на път към Франция и Великобритания. Превозвало се и голямо количество военен материал, които е бил също охраняван. Никой не отрича присъствието на чужда войска в България, но ще извинявате за “окупация” е гротеска да се говори.

Мен ме вълнува и още един далеч по-съществен въпрос. Следният – даже и да приемен някаква според вас “окупация” според мен кратковременно транзитно военно преминаване през наша територия … въпросът е:

1. Присъствието на войските на Антантата разрушило ли е българската държавност?

2. Войските на Антантата променили ли са политическата система в България налагайки СИЛОВО друга?

Отговорите са два пъти “не”.

Какво става със СССР? – идва окупира ни, организира преврат, сменя политическата система насила, разрушава българската държавност, по негово нареждане са избити българските интелектуалци по руски образец в лагерите. Тази окупация продължава 45 години чрез комунистическите им марионетни.

Ето това аз наричам смъртен враг на България. Русия е враг. Никой друг не е причинявал на страната ни това, което ни е причинила Русия…., а пък Вие продължавайте да си припявате стария комунистически рефрен “всички са маскари, всички са виновни”. Целта на този рефрен е добре известна – да се покаже, че всъщност Русия не е правила нищо по-различно например от Германия по отношение на България, че Русия не е нито по-лоша, нито по-добра за България от например Австрия и САЩ.

Reply

Ник April 28, 2009 at 23:14

Рим, железен си !!!

Reply

ivo April 28, 2009 at 23:24

Абсолютно съм съгласен с Ник и Римлянина.

Reply

Петър Славов April 28, 2009 at 23:38

Разбирате думите ми погрешно. Аз ви казвам каква е историческата истина – че България е нямала приятели. Не знам как от това мое безкрайно ясно твърдение ме изкарахте русофил. По въпроса с Русия гледате нещата от гледната точка на България. Нищо общо няма с България; това е най-ярък пример за империя от азиатски тип, няма нищо общо и с европейската цивилизация като цяло! Така погледнато Русия не е просто враг на България: това е нейното естествено поведение към всяка една друга държава, зависима от нея, пък и не само, към собственото й население също. Иванов, ти непрекъснато се опитваш да приравняваш несравними неща. Примерите ти са неадекватни, особено тези от по-ново време. Престани да бълваш пропаганда и общи приказки. Виждам, че въобще не си съгласен с ориентацията на този блог. Защо тогава го посещаваш? Винаги около тебе се завързват някакви безрезултатни спорове. Не че не съм против дискусиите по принцип – напротив, но твоите виждания се различават тотално от тези на другите посетители и на създателите на блога и не мисля, че някога позициите ни ще се сближат особено. Така че не виждам смисъла. Сигурен съм, че има безброй места в нета, където има за теб страшно много приятели и съмишленици. На мен пък този блог ми харесва супер много и му се кефя отвсякъде, затова и пускам коментари, а ако имам забележки, те в повечето случаи са за фактологични неточности. И знам, че има и много места, където се излива само помия, и въобще не си правя труда “да им отварям очите за разни неща”, понеже ще е загуба на време.
Римлянино, имах в предвид, че на България не се е гледало като на равностоен съюзник, а по-скоро с презрение, и съюзите от 1915 и 1941 г. са само защото те ги искат. Ти поне се опитай да гледаш малко по-безпристрастно и по-хладнокръвно.

Reply

Петър Славов April 28, 2009 at 23:54

Излиза, че представяйки аргументирани твърдения, съм комунист. Ами изхвърлили сте се , преувеличили сте, затова съм ви поправил. Кво толкова? Аз какво съм ви виновен? Не ми прехвърляйте чужди грехове: “Да проверяват другите, които не помнят нито руснаци, нито комунистическо управление, нито ДС, нито лагери” – ми аз нямам нищо общо с това. Отново повтарям, на 17 години съм, така че не съм работил в ДС. Не съм комунист. Ето, казвам си го направо. Предлагам и другите да направят същото. От изказванията на Иванов ми се струва, че той иска да каже нещо, но все се спира, преди да прекрачи границата. И затова не винаги може да се проследи докрай мисълта му и стават някакви недоразумения. Кажи каквото ти е на сърцето! Например – “Аз съм убеден комунист и за мен няма смисъл да споря с вас, капиталистически свине!” Може би нещо в стила на вестник “Нова Зора”… Но това е само предположение, не знам в действителност какво мислиш.

Reply

Петър Славов April 28, 2009 at 23:58

http://www.novazora.net/ Ето за тва говоря. Тука всичко си е казано ясно и без недомлъвки (което не пречи за мен да е помия).

Reply

ivo April 29, 2009 at 16:21

Петре напълно съм съгласен с теб за всичко. А това което питаш Иванич аз го питам от година и отговор няма. Има само завоалирани фрази и измъкване или просто неотговаряне.

Reply

Римл@нин April 30, 2009 at 17:22

Така, така Славов … след като изгледахме първо действие на пиесата “всички са маскари”, сега излиза, че сте преследван за “аргументирани твърдения”. Само че аз не ги виждам аргументираните твърдения. Зададох въпроси и Ви дадох възможност да отговорите и да се аргументирате:

1. Присъствието на войските на Антантата разрушило ли е българската държавност?

2. Войските на Антантата променили ли са политическата система в България налагайки СИЛОВО друга?

3. Окупирана ли е била цяла България от Антантата или само частите от нея, които са били дадени на съседите ни? (Добруджа е изключение)

Странно, че на тези въпроси вие упорито избягвате да отговорите.

Аз знам защо. Защото каквото и да въртите и сучете не можете да намерите друга държава, която да е сторило толкова зло на България колкото Русия.

“… всички са маскари” не помага.

Reply

Петър Славов April 30, 2009 at 20:39

Казах, че България е нямала приятели, а не че другите страни са й врагове колкото и Русия. Аз недоумявам как може толкова ясно твърдение да не го разбереш. Или по друг начин: Великобритания подкрепя Гърция, Русия подкрепя Сърбия. Кой подкрепя България? Никой. Това е. Не споря с теб за другото, затова не знам защо продължаваш да го повтаряш. Казах, че всеки е сам за себе си (в тези случаи, в които една държава подкрепя друга, винаги има и интерес!). И как от това следва “всички са маскари”?

Reply

ХРИСТОВ October 23, 2014 at 11:36

A…! Каква стана тя сега ?

Кремълските господари на българските комунисти отдавна добивали шистов газ като използват
американската технология „хидравлично разбиване” – Фракин

РУСОФИЛИ.БГ и други червени боклуци, борци против фракинга, като Ви казваме, че сте предатели на България, не грешим !
—————————————————————————————————————————
14.08.2014г
препечатано от:

ПОСЛЕЗАВТРА
електронная газета

Превод от пуски
ВАСИЛ КОСТАДИНОВ
—————————————————————————————————————————-

Защо Русия добива шистов газ като използва американската технология „хидравлично разбиване” – Фракинг ?
————————————————————————————————

“Газпром” и неговите дъщерни дружества активно прибягват до използването на технологията „хидравлично разбиване” – Фракинг.

Всяка година броят на случаите на фракинг се увеличава. А “Газпром” обявява още и още нови търгове за такива дейности.

И сега Русия попада в неудобна ситуация. Наистина, на фона на една безмилостна критика за добива на шистов газ, както и използването на хидравлично разбиване, структурите на “Газпром” също извършват грехове с използване на хидравличното
разбиване за увеличаване на производството.

Удобният “варварски” метод
—————————————–

“Газпром Нефт Оренбург” – дъщерно дружество на “Газпром нефт”, направи първото многоетапно хидравличното разбиване в карбонатни резервоари.

В източния сектор на Оренбургското нефтогазокондензатно находище е било извършено многостепенно разбиване в хоризонтален сондаж.

Подобна технология се използва и при производството на неконвенционален природен газ, включително шистов.

Наистина , руските енергийни компании използват хидравличното разбиване в така наречените “трудни за добив залежи”. Когато находището е изчерпано и престава да дава големи количества газ или нефт,при някои от тях се “изсмукват” или “доизсмукват” необходимите резерви от въглеводороди.

И чак след това находището “умира”. Подобен процес се случва при добива на шистов газ, когато кладенеца изисква “изстискване”.

Това ни напомня думите на руския президент Владимир Путин, който наскоро остро “заклейми” използването на хидравлично разбиване, и го нарече варварски метод.

“За нас това (добива на шистов газ) днес не е актуално. Ако технологията се усъвършенства, ние не изключваме тази възможност. Ако ни притеснява (добива), то е само от съображения за опазване на околната среда, тъй като шистовият газ(т.е. -фракинга) – това е един много варварски начин за добив на минерални ресурси “, – твърдеше Путин.

Въпреки това, както можем да видим, руските фирми не обръщат внимание на думите на своя президент, и прибягват до удобното “варварско” хидравлично разбиване. И това е разбираемо. В крайна сметка, през миналата и тази години имаше заплаха от снижаване на производството на природен газ в Русия. Особено за структурите на “Газпром”.

За тях, използването на хидравличното разбиване е единственият и законен начин да се поддържат нивата на добив на газ.

Справедливо е да се каже, че Русия и Украйна отдавна използват хидравлично разбиване с цел “подсилване” производството на нефтопродукти. В Украйна, в повечето случаи, думата “хидравлично разбиване” се заменя с по-целомъдреното – “интензификация на производството.”

Но в случая с Русия, днес се вижда използването на нови технологии, които са създадени в Съединените щати и се използват за добив на шистов газ.

Хоризонтално сондиране ви позволява да извършвате многоетапно разбиване на един сондаж за увеличаване на производството,като едновременно се въздейства на няколко пласта.

Но Оренбургското находище не е изключение. На Вингапуровското находище, разработвано от “Газпром нефт” чрез дъщерната компания “Газпромнефт-Ноябърскнефтегаз”, също наскоро въведоха в експлоатация хоризонтален сондаж.

Там за първи път в Русия се проведе десететапно хидравлично разбиване. Дотогава, максималният брой етапи в един хоризонтален кладенец на “Газпром нефт” не надвишаваше осем.

Американска връзка

Резултатът определено впечатлява. Производството се увеличава с около една трета в сравнение с резултатите, получени за хоризонтални сондажи с по-малко етапи на разбиване.

“Газпром нефт”, прие програма за работа по тази категория залежи и, съответно, с помощта на хидравлично разбиване до 2020 г., тъй като ерата на фракинга в Русия е в самото си начало.

Освен тези фирми , хидравличното разбиване използват и други дъщерни дружества на “Газпром”. “Востокгазпром” още от 2010 г. насам по този метод експлоатира Мильджинското газокондензатно и Северо-Васюганското находища.

Тази година, “Газпром нефт”, проведе първото на полуостров Ямал хидравлично разбиване в Новопортовското находище.

Работата на полуостров Ямал се характеризират с висока сложност на геоложката структура. След фракинга , всички кладенци са увеличили средно 5 пъти своя дебит.

Следва също да се разбира, че “Газпром” отдавна не само експериментира,а и използва хидравлично разбиване на “макс”.

Вече споменатото Новопортовско находище – това е най-богатото на нефт и газ на полуостров Ямал. Резерви там надхвърлят 230 милиона тона петрол и 270 милиарда кубически метра газ.

Всъщност, за работа от такъв мащаб, “Газпром” ,а и не само той ,ще трябва да използва съвременни технологии за хидравлично разбиване, които в Русия няма.

Нека си припомним думите на ръководителя на “Газпром” Алексей Милер.

“Ние разполагаме с технологии, ние имаме опит, така че аз мисля, че можем да издигнем лозунга: ако имате шистов газ, ние идваме! “Газпром” има опит и собствена технология за добив на въглищен метан. Технологиите там са същите, както с шистовия газ “, – заяви той.

Макар че, все пак технологиите са различни, затова руските газови компании започнаха масово да привличат американски партньори и технологии за хидравлично разбиване.

Целта е ясна – да се увеличи производството от газовите и петролни залежи, които са били проучени и разработени в съветския период.

TNK-BP по-рано възнамеряваше да използва американска технология за фракинг заедно с хоризонтално сондиране за повече от половината от техните кладенци. Сега с тези проекти се занимава наследникът на TNK-BP – компанията “Роснефт”.

Освен “Газпром нефт” и “Роснефт” ,хидравличното разбиване планира да използва и компанията “Лукойл”.

Освен за Русия , такива планове са изгодни и за доставчиците на персонал и оборудване за провеждане на хидравличното разбиване, по-специално дружества Schlumberger, Weatherford International и CAT Oil, принадлежащи към най-големите в тази област.

И шефът на най-голямата руска нефтена компания “Роснефт” Игор Сечин изрично призна, че промяна в подхода към производство и масово използване на хидравлично разбиване „ни позволява да станем технологично по-развита компания.”

“Роснефт” през 2013 г. започна да използва технологията хидравлично разбиване в 50 кладенци. За сравнение, в предходната година фракинг е приложен само в три кладенци.

Сега в Русия активно се проучва възможността за използването на фракинг при добива на шистов газ, и нещо повече, нефтът от шисти, чиито резерви в Русия, са много повече, отколкото в Европа и Украйна.

Следователно, “доусъвършенстването” на хидравличното разбиване върху техните собствени изчерпани полета,м позволява на “Газпром” в бъдеще бързо и със собствения си опит, да започне разработването на неконвенционални залежи на газ и петрол.

——————————-
http://poslezavtra.com.ua/zachem-rossiya-ispolzuet-gidrorazryv/

==========================================

Reply

Мира May 9, 2015 at 10:29

Някога и аз бях русофил.Няма да го крия,но един ден седнах и се зачетох..замислих се и осъзнах.Съюзите с Русия са ни навреждали повече,от колкото са ни помагали.Плащаме си за комунизма,който ни наложиха,ще плащаме и за в бъдеще последствията от него..И ми е писнало да чета за “майка” Русия.Каква майка,бе,ще запитам русофилските подлоги…Защо не казвате Майка България,тъй като България е била преди Русия.Ние им дадохме Православието и писмеността,които ги направиха нация…Но никой от тях няма да го признае,а ще продължат да промиват мозъци…

Reply

Cancel reply

Leave a Comment

{ 2 trackbacks }

Previous post:

Next post: